Jabłka - dlaczego warto je jeść?
09:01, 30 kwietnia 2015 0 komentarzy

Według jednych z najnowszych badań okazuje się że mężczyźni powinni jeść dużo jabłek. Lekarze nie wykluczają też, iż kwas ursolowy, który znajduje się w jabłkach stanie się podstawowym elementem kuracji dla ludzi, którzy dbają o swoją sylwetkę i rozwój mięśni.

 

Badania prowadzono na myszach, i te którym zaaplikowano ten związek rozwinęły większe i silniejsze mięśnie w porównaniu z tymi, które karmiono inaczej. Były także smuklejsze, a w ich krwi zauważono niższy poziom glukozy, cholesterolu i szkodliwych tłuszczów.

 

Jednak to nie jedyna zaleta naszego narodowego owocu. Spożywanie polifenoli zawartych w skórce jabłka hamuje aktywność komórek odporności, które biorą udział w rozwoju chorób jelit.

 

Odkrycie to może doprowadzić do stworzenia nowych metod leczenia pacjentów z chorobami takimi jak wrzodziejące zapalenie jelita grubego, choroba Crohna oraz rak jelita grubego.

 

W skórce jabłka znajdują się polifenole, które są zaliczane do przeciwutleniaczy w związku z ich zdolnością do neutralizacji wolnych rodników.

 

 

 

Spośród wszystkich witamin obecnych w jabłkach, najważniejsza jest witamina C, która bardzo wzmacnia układ odpornościowy. Mimo kwaśnego smaku jabłka odkwaszają organizm, ponieważ zawierają zasadowe sole mineralne. Ponadto są bogatym źródłem potasu. Razem z innymi elektrolitami regulują gospodarkę wodną w organizmie i zwiększają napięcie mięśni, a także żelaza, które zapobiega anemii. Ponadto jabłka ułatwiają przyswajanie wapnia przez organizm, co oznacza, że wzmacniają zęby, włosy i paznokcie. Jedzenie twardego jabłka służy dziąsłom. Jednak nie wolno jeść jabłek po umyciu zębów, ponieważ zawarty w nich cukier sprzyja rozwojowi próchnicy.

 

Jabłka są także niezastąpione w kuracjach odchudzających, cenią je bardzo kobiety, które dbają o swoją sylwetkę, ponieważ dostarczają stosunkowo niewiele kalorii. W 100 gramach jest ich od 30 do 50 kcal. Jednak nie oznacza to, że jabłek nie można jeść bezkarnie, bo zawierają sporo cukru. W prawidłowo skomponowanej diecie zaleca się 300 g owoców dziennie, a w kuracjach odchudzających – tylko 150 g. Jeśli będziemy jeść więcej, to nie schudniemy. Podsumowując jabłka, to zdrowe owoce, nie dość że chronią przed chorobami, to jeszcze pozwalają naszym mięśniom szybciej rosnąć, dlatego warto je wkomponować w codzienną dietę. 

wstecz
Aby móc dodawać komentarze należy być zalogowanym użytkownikiem. Logowanie
0 komentarzy